Sayfalar

6 Ağustos 2012 Pazartesi

Salacak'ta salıncakta çocuk oldum eğlendim :)


Geçenlerde bir Pazar, biraz fotoğraf teknikleri öğrenmek biraz da özlediğim fotoğraflı günlerime kavuşmak için Galata Fotoğrafhane'sinin düzenlediği Pazar eğitimlerinden birine katıldım. Katılmakla da çok iyi etmişim uzun zamandır kendimi  böyle eğlendirmediğimi farkettim:))


Siz de fazla zahmete girmeden bir fotoğraf gezisi yapmak isterseniz tavsiye ederim.


Şöyle oluyor bu geziler :
Hoca beş konu bul diyor , Üsküdar'da ne bulacaksan:)) Çoluk çocuk...


 Ha ha ha.... Konu kulenin tam ortasından geçerken, one shot !!!







İşte bu konuyu sevdim:)) Az daha uğraşsaydım daha cok sevecektim de kısmet değilmiş ;)







Ben üç konu buldum valla. Benim adım hıdır, elimden gelen budur diyerek devam ediyorsunuz....





Kız Kulesi'nin çaprazına denk gelen steplerde oturup.....
Çay Molası veriyorsunuz......Enteresan bir çay bahçesi  her çeşit insan var:
Çeşit 1  ve Çeşit 2.....
 1001 Gece Masallarındaki Kız Kule'sinin 1000000001 inci fotografı :)) nı çekiyorsunuz....

Ne diyeyim, mendil satmıyorlar anneleriyle çalıp oynuyorlar diye avunuyorsunuz.
Bazılarımız için gülümsemek gerçekten zor......Bütün o renk cümbüşüne rağmen asık suratlar ve hayat gailesi .....





Tembel fotoğrafçının yanlış kadrajı olsa da sevdim bu fotoğrafı. Yarım saatten fazla oturan bu kadının esrarını çözemedik pek tabii ...


Kız Kule'sinin 10000002 inci pozu:)
Aşağıdaki gecenin en başarılı karesi ....




Kendinizi Salacak'ın Paris Hilton'u gibi hissedebilirsiniz :)

Sokak lambası ışığı ile portre çekmeyi öğrenebilirsiniz ve birbirinize modellik yaparak eğlenebilirsiniz.
















Ben "Abla sen meşhur olmuşsun, bizi de meşhur etsene" diyen cavcavları kıramadım mesela.










Ooooo çok sert !!!






Veee en son ışıkla boyama tekniğini öğrenerek (şahsen başarılı olamasam da) geceye noktayı koyarsınız.




                            

   Basit güzeldir :))


Kız Kulesi ve Salacak'la ilgili okunabilecek kitaplar:
1) Banoğlu, Ahmet, Tarihi ve Efsaneleriyle İstanbul Semtleri, Selis Kitaplar, İstanbul, 2008
2) Mazlum, Deniz, “Kız Kulesi’nin Uzun Tarihinden Bir Kesit: 18. Yüzyılda “Kule-i Duhter ”, METU JFA, 2007
3)  Ve pek tabi Sunay Akın'ın Kız Kulesi Şiiri

“Çocuğunu asma köprüde sallayan
bir annedir İstanbul
ki onun
içi süt dolu
biberonudur Kız Kulesi
soğusun diye suya tutulan”

Sunay Akın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...